
Piastri, Ricciardo, και … – ποιος είναι ο επόμενος; Ανάλυση: F1’s 2023 drivers market.
August 12, 2022
Tο καλοκαιρινό διάλειμμα ξεκίνησε με ένα δραματικό 48ωρο που είδε τον Fernando Alonso να ανακοινώνει μια μετακόμιση σοκ στην Aston Martin, η Alpine απαντά ανακοινώνοντας τον Oscar Piastri μόνο για να πει ο Piastri ότι δεν οδηγεί για αυτούς και στη συνέχεια η Williams μπαίνει στην πράξη επιβεβαιώνοντας ένα νέο πολυετές συμβόλαιο με τον Άλεξ Άλμπον.
Η “ανόητη σεζόν “(‘silly season‘) της Formula 1 βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, οπότε τι μπορούμε να περιμένουμε να συμβεί στη συνέχεια;
Πρώτα απ ‘όλα, ποιος έχει ήδη επιβεβαιωθεί για την επόμενη χρονιά;
Δεν θα υπάρξει καμία αλλαγή στις τρεις πρώτες ομάδες, με τους Charles Leclerc και Carlos Sainz στη Ferrari, τον Lewis Hamilton και τον George Russell στη Mercedes και τους Max Verstappen και Sergio Perez στη Red Bull, όλοι σταθερά στη θέση τους για το 2023. Και όπως γνωρίζουμε τώρα ο Αλόνσο θα έρθει μαζί με τον Λανς Στρολ στην Aston Martin.
Λοιπόν, ποιος θα είναι στην Alpine;
Γνωρίζουμε ότι μια θέση θα πάρει ο Esteban Ocon, ο οποίος έχει μια συμφωνία που λήγει το τέλος του 2024. Η άλλη θέση, ωστόσο, είναι στον αέρα και μπορεί κάλλιστα να απαιτήσει από δικηγόρους να παρέμβουν. Η Alpine πιστεύει ότι έχουν συμβόλαιο με τον Πιάστρι. Ο Πιάστρι, σε αυτό το στάδιο, δεν θέλει να οδηγήσει για αυτούς. Πιστεύεται ότι έχει μια επιλογή αλλού.

Που βρίσκεται αυτή η επιλογή;
Λοιπόν, η McLaren θεωρείται ότι είναι η επιθυμητή ομαδα του Piastri, αλλά αυτή τη στιγμή έχουν τους Lando Norris και Daniel Ricciardo με συμβόλαιο για το επόμενο έτος. Η θέση του Ricciardo λέγεται ότι είναι αυτή που θα μπορούσε να πάρει ο Piastri, αλλά αυτό απαιτεί από τον “honey badger” να εξαιρεθεί από τη συμφωνία του. Ως έχει, δεν έχει καμία πρόθεση να το πράξει.
Εάν η McLaren αποκτήσει το Piastri, τι θα κάνει η Alpine;
Είναι χαλαροί σχετικά με την κατάσταση και ενώ ο πρωταρχικός τους στόχος είναι να εξασφαλίσουν τον Piastri , έχουν μια μικρή λίστα οδηγών που τους ενδιαφέρει. Κορυφαίος στη λίστα θα ήταν ο Ricciardo. Ο Αυστραλός έκανε πολύ καλή δουλειά στο Enstone όταν έτρεξαν κάτω από το πανό της Renault. Εξακολουθεί να είναι ένα μεγάλο όνομα παρά τους πρόσφατους αγώνες του και θα είχε κίνητρο για να πετύχει. Αν ο Ricciardo αφήσει τη McLaren και το άθλημα, τότε είναι λίγο πιο δύσκολο. Αλλά είναι μια επιθυμητή θέση και υπάρχουν πολλά ονόματα στην αγορά, όπως ο Nyck de Vries και ο Mick Schumacher.

Ας μιλήσουμε για την Williams.
Έχουν δεμένο τον Άλεξ Άλμπον τώρα, αλλά με ποιον θα συνεργαστεί; Αυτό είναι ένα ερώτημα που η Γουίλιαμς εξακολουθεί να συλλογίζεται. Είναι πολύ πιθανό αυτή να είναι η τελευταία σεζόν του Νικόλα Λατίφι. Υπάρχουν μερικοί υποψήφιοι με τον Nyck de Vries σε ισχυρή θέση.
Έκανε καλή δουλειά στο FP1 στην Ισπανία, εντυπωσίασε την ομάδα με το πόσο πολύ τα βρήκε με το μονοθέσιο με σχετικά λίγη προετοιμασία – και τα δεδομένα δείχνουν ότι ο Ολλανδός, που έχασε την θέση φέτος από τον Albon , είναι σαφώς πολύ γρήγορος.
Κάποιος άλλος που ενδιαφέρει;
Ναι, ο Logan Sargeant, ο οποίος είναι μέλος της Williams Driver Academy. Ήταν δυνατός στη F2 φέτος, αν και το Σαββατοκύριακο του στην Ουγγαρία δεν πήγε σύμφωνα με το σχέδιο. Η κατάκτηση του τίτλου φέτος μπορεί να είναι δύσκολη, οπότε θα μπορούσε να κάνει μια δεύτερη σεζόν την επόμενη χρονιά. Αλλά ο Αμερικανός έχει εντυπωσιάσει τον επικεφαλής της Williams, Jost Capito και βρίσκεται στο πλαίσιο της προαγωγής, αν όχι την επόμενη χρονιά, όχι πολύ μετά.

Τι συμβαίνει δίπλα στην Alfa Romeo;
Ο Zhou Guanyu έκανε μια πολύ αξιοπρεπή δουλειά στη νέα του χρονιά και εντυπωσίασε κατάλληλα τον Διευθυντή της Ομάδας Frederic Vasseur με την απόδοσή του στην πίστα και την προσέγγισή του με τους μηχανικούς. Αντιμετώπισε την πίεση ενός έθνους και προσαρμόστηκε πολύ γρήγορα στη ζωή στη F1, ενώ τα πήγε πολύ καλά με τον Valtteri Bottas, ο οποίος έχει μακροπρόθεσμη συμφωνία με την Alfa Romeo. Λοιπόν, είναι ένα slam-dunk για δεύτερη χρονιά;
ΟΧΙ ακριβως. Ο Βασέρ πρέπει να διαλέξει ανάμεσα σε αυτόν και τον Τεό Πουρσαίρ. Ο Γάλλος θα πάρει μια ευκαιρία σε μια συνεδρία FP1 κάποια στιγμή φέτος και έχει εδώ και καιρό την υποστήριξη του Vasseur, με την Alfa Romeo να πιστεύεται ότι υποστηρίζει οικονομικά τον νεαρό. Αν κερδίσει τη F2 φέτος –είναι μόλις 21 πόντους μακριά από το προβάδισμα– μπορεί να είναι πολύ δύσκολο να τον παραβλέψουμε.
Είναι πιο εύκολο για τον Φραντς Τοστ στην AlphaTauri;
Εφόσον ο Yuki Tsunoda έχει ένα δυνατό τέλος στη δεύτερη χρονιά του, θα πρέπει να είναι μια απλή έκκληση για τη Red Bull και τον Tost να ξεκινήσουν για τρίτη χρονιά τον Ιάπωνα οδηγό. Έκανε πρόοδο φέτος και παρόλο που δεν ήλπιζαν τόσα πολλά από τα ανώτερα στελέχη της ομάδας , η έλλειψη σοβαρής πρόκλησης από άλλους νέους οδηγούς της Red Bull σημαίνει ότι του δίνεται περισσότερος χρόνος για να δείξει τι μπορεί να κάνει.
Ας μιλήσουμε και για την Haas.
Ο Κέβιν Μάγκνουσεν έχει συμβόλαιο αλλά θα μείνουν με τον Σουμάχερ;
Βρίσκεται στον αέρα. Το κρίσιμο είναι ότι το αφεντικό Guenther Steiner δεν χρειάζεται να έχει έναν οδηγό που υποστηρίζεται από τη Ferrari στη θέση δίπλα στον Kevin Magnussen για το 2023. Έχει ελεύθερη επιλογή. Θα μπορούσε ακόμα να κρατήσει τον Σουμάχερ, αλλά πιστεύεται ότι εξετάζει τις επιλογές του. Ο Σουμάχερ πρέπει να κάνει μια εντυπωσιακή σειρά αποτελεσμάτων για να διατηρήσει την θέση του.
Έτσι, αν ο Σουμάχερ δεν πάρει την θέση, ποιος θα μπορούσε;
Το Haas είναι μια ελκυστική πρόταση. Έχουν ένα συμπαγές μονοθέσιο, μια καλή ομαδική ατμόσφαιρα και ένα αφεντικό που μιλάει ευθύς. Δεν αποτελεί έκπληξη, λοιπόν, ότι υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον για μια θέση εκεί. Ο Nico Hulkenberg και ο Antonio Giovinazzi είναι πολύ πιθανές επιλογές.
